Gaza, Adakah kau dengar suara kami???

HIDUPx2!!!!! HIDUP ISLAM!!!!
JAHANAMx2!!!! JAHANAM YAHUDI!!!



154. Dan janganlah kamu mengatakan terhadap orang-orang yang gugur di jalan Allah, (bahwa mereka itu ) mati; bahkan (sebenarnya) mereka itu hidup[100], tetapi kamu tidak menyadarinya.
[100] yaitu hidup dalam alam yang lain yang bukan alam kita ini, di mana mereka mendapat kenikmatan-kenikmatan di sisi Allah, dan Hanya Allah sajalah yang mengetahui bagaimana keadaan hidup itu.

Beberapa hari lepas,bertempat di CFS IIUM, pelajar-pelajar merangkap rakan-rakan seperjuanganku berdemonstrasi dihadapan Clinic CFS IIUM(pelik tak demo kat pedan clinic) bagi membantah tindakan tidak perikemanusiaaan Zionist laknatullah terhadap saudara-saudara kita di palastine. Aku kira ini adalah minggu kedua Zionist melancarkan operasi ketenteraan terhadap kawasan palastine yang dikuasai oleh HAMAS.


Sebabnya mudah sahaja, untuk menghapuskan kumpulan “terrorist” seperti mana alasan-alasan mengarut yang diberikan oleh Amarika untuk menyerang Iraq dan Afghanistan. Paling menyedihkan, segelintir daripada masyarakat Islam-Arab terutamanya pemimpin tertinggi kerajaan tidak merasa apa-apa terhadap pembantaian,penyembelihan dan pemerkosaan Gaza.


Ada pula yang membantu secara tidak langsung terutamnya Mesir. Aku cukup-cukup benci terhapad Hosni Mubarak dan sekutu-sekutunya. Nak je aku labelkan sebagai MUNAFIQ zaman moden kerana tindakannya menutup pintu masuk sempadan Gaza-Mesir. Hal ini menyebabkan bantuan-bantuan dari luar berupa makanan,ubat-ubatan dan keperluan harian lain tidak dapat masuk ke Gaza. Kalau nak buka pun kena dapat restu dari Israel.(Mestilah Israel tak bagi buka).
*Hanya Rasulullah S.A.W sahaja yang boleh mencop seseorang itu munafiq dan sebagainya. Sahabat-sahabat pun tidak mampu nak menentukan keMUNAFIQan seseorang.


Seperti mana kita sedia maklum, Gaza sudah berbulan lama menjadi sebuah penjara besar kepada rakyat Palastin akibat sekatan yang dikenakan oleh Israel sebelum misi ketenteraan. Palastin telah disekat pemberian gas dan petrol yang menjadi bahan penting untuk menjana elektrik dan kesannya, seluruh Gaza menghadapi krisis kemanusiaan yang amat dahsyat.
Pada masa itulah Israel memulakan peperangan dengan HAMAS bermula dengan siri serangan udara oleh jet-jet pejuang tanpa pemandu(dasar penakut) yang menyebabkan ratusan terkorban pada hari pertama Israel melancarkan serangan. Mengikut sumber-sumber yang boleh diperrcayai apabila Israel mula menyerang melalui darat, mereka mengalami kekalahan yang boleh dikatakan teruk. Puluhan tentera mereka mati dan ribuan lain cedera.


Kereta kebal yang kononnya yang terhebat diatas muka bumi ini musnah dengan serangan bom-bom buatan sendiri. Masih ingat tak lagi Intifada yang kedua??? Rakyat Palastin mampu mengalahkan tentera laknatullah dengan bersenjatakan batu sedangkan lawan mereka lengkap bersenjata. Hebatnya kuasa Allah dan pertolongannya kepada hambanya yang dizalimi.
Isu Palastin bukanlah berlaku baru-baru ini. Palastin sering bertukar tangan antara pihak Islam dan pihak Yahudi/Kristian. Ia menjadi rebutan sepanjang zaman untuk umat tiga agama langit yang memiliki kitab samawi masing - masing yang mendakwa sejarah pendudukan dan pemerintahan di situ. Jika tidak kerana Allah menghukum dan memutuskan bahawa bumi haramNya itu adalah milik hambaNya yang bertaqwa yang berada di atas jalanNya yang lurus, iaitu Islam, agama tauhid nabi Ibrahim al hanif alaihissalam, iaitu datuk kepada ketiga - tiga umat tersebut, maka tiadalah umat Islam memiliki hujjah mutlak untuk memilikinya

Sehingga kini, ramai dikalangan kita yang masih berharapkan agar negara Super Power iaitu Amarika untuk mendesak Israel menghentikan serangan. Jangan kita lupa, Amarikalah yang membekalkan senjata-senjata canggih untuk Israel dan baru-baru ini, Amarika sedang membuka tender untuk menyewa kargo yang akan digunakan untuk mengangkut berbilion tan senjata kepada Israel.


Nak harapkan negara-negara Arab?. Sehingga semalam pun, mereka tidak mampu menyapu dan membersihkan diri daripada tohmahan bahawa mereka adalah sebahagian konspirasi pengeboman di Genting Gaza. Mereka membisu seperti bisu anak dara yang melakukan zina. Negara Arab yang berzina dengan Israel! Ah, sejak bila mereka menerima kehadiran HAMAS? Apatah mengiktiraf mereka sebagai rakan hidup dan mati? Sedangkan mereka tahu bahawa HAMASlah nyawa dan nadi umat Islam Palestin hari ini.


Anda hanya perlu meneka, siapakah yang lebih takutkan HAMAS? Israel atau Arab nasionalis syirik itu sendiri? Malaysia ape cite pulak? Kalau benarlah kerajaan betul-betul prihatin kepada saudara mereka di Palestin dan tidak mengiktiraf kerajaan haram israel, kenapa tidak sahaja dibekukan atau tutup terus syarikat-syarikat Yahudi daripada terus beroperasi di Malaysia? Bukankah mereka yang menyeru supaya rakyat memboikot barangan Yahudi tetapi pada masa sama membenarkan syarikat-syarikat terbabit terus beroperasi sehingga sekarang tanpa sekatan. Takut negara mengalami kerugian ke? Atau memang selama ini ekonomi Malaysia bergantung kepada Yahudi. Fikir-fikirkanlah

214. Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk syurga, padahal belum datang kepadamu (cobaan) sebagaimana halnya orang-orang terdahulu sebelum kamu? mereka ditimpa oleh malapetaka dan kesengsaraan, serta digoncangkan (dengan bermacam-macam cobaan) sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya: "Bilakah datangnya pertolongan Allah?" Ingatlah, Sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat.

Ingatlah, kita masih ada Allah yang menjadi tempat bergantung. Sejarah telah membuktikan, kekuatan fizikal bukanlah menjadi faktor utama kejayaan.Marilah kita bersama-sama mendoakan agar Allah memberi kemenangan kepada umat Islam seluruhnya. Kaalau boleh, tiap-tiap hari, jangan kita lupa untuk membaca Qunut Nazilah semasa sembahyang atau selepas sembahyang. Moga-moga Allah memberi kejayaan yang hakiki kepada kita. Ameen

Comments

0 Responses to "Gaza, Adakah kau dengar suara kami???"

Post a Comment

Sirr al-Asrar

Sirr al-Asrar

Who is Sirr al-Asrar

Kembara Ilmu

1) Tadika Kemas Taiping Perak

2) SAR Nurul Islam Taiping Perak

3) Sk St George 1 Taiping Perak

4) SK Kg Jambu Taiping Perak

5) SMK King Edward 7 Taiping Perak

6) SMKA Sultan Azlan Shah Bota Perak

7) SBPI Gopeng Perak

8) SMKA Sultan Azlan Shah (kembali)

9) SEPAKAT Driving Car

10) Persijilan Maahad Tahfiz Darul Quran KKB Selangor

11) Pondok Baitul Qura' Sg Udang Melaka

12) Allied Health Sciences CFS IIUM PJ Selangor

13) Tallaqi Kitab Ax101 with Us Muhadir

14) Dietetic IIUM Kuantan

Ar-Rijal


Kedai Kopi

Jemput Ziarah

Popular Posts

TETAMU