Ustaz Zamri Mari Mengaji


Mungkin ramai yang mengenalinya sebagai Ustaz Selebriti, tetapi aku mengenalinya 5 tahun lepas sebagai seorang Murabbi,abang dan teman yang mengajar aku erti Islam sebenar, Islam yang lebih luas dari Solat,Puasa,Zakat dan Haji. 

banyak pesanan Ustaz Zamri kepada aku terutamanya berhadapan dengan fitnah dunia antaranya;

1. Musuh Islam yang paling kita perlu berhati-hati adalah orang munafiq sebab Allah swt berfirman

"Sesungguhnya orang-orang munafik itu (ditempatkan) pada tingkatan yang paling bawah dari neraka" (An-Nisa' :145)



2. Suasana UIA Kuantan sangat baik, nta jaga dan kekalkan biah sekarang elok-elok..


3. Bile rezeki nie bergantung kepada manusia, macam-macam perkara kena sekat. Nak cakap itu xboleh, nak buat itu xboleh..Bila bekerja sendiri, baru kita tahu luasnya rezeki Allah. Nak bercakap pun tak perlu tapis-tapis lagi dah. 



dan pesanan ke 4 buat aku tertelan air liur..Pesanan nie mase kat DQ lagi ustaz selalu sebut..


4. Fuhh, skrg nie ujian nafsu dasyat sheikh, bile nta nak kawin? Ana kawin pun umur 21 mse kat Jordan..

"hehe, ustaz sapot bleh??" 



Semoga Syarikat Mantop Training & Consultancy Sdn Bhd terus maju..!!!


Comments

0 Responses to "Ustaz Zamri Mari Mengaji"

Post a Comment

Sirr al-Asrar

Sirr al-Asrar

Who is Sirr al-Asrar

Kembara Ilmu

1) Tadika Kemas Taiping Perak

2) SAR Nurul Islam Taiping Perak

3) Sk St George 1 Taiping Perak

4) SK Kg Jambu Taiping Perak

5) SMK King Edward 7 Taiping Perak

6) SMKA Sultan Azlan Shah Bota Perak

7) SBPI Gopeng Perak

8) SMKA Sultan Azlan Shah (kembali)

9) SEPAKAT Driving Car

10) Persijilan Maahad Tahfiz Darul Quran KKB Selangor

11) Pondok Baitul Qura' Sg Udang Melaka

12) Allied Health Sciences CFS IIUM PJ Selangor

13) Tallaqi Kitab Ax101 with Us Muhadir

14) Dietetic IIUM Kuantan

Ar-Rijal

Kedai Kopi

Jemput Ziarah

Popular Posts

TETAMU