ALLAH itu milik siapa???

Isu ini meletup di dada akhbar dan media-media elektronik. Masing-masing cuba melontarkan hujah dalil sama ada mereka menyokong nama Allah s.w.t digunakan kepada non-muslim atau pun tidak. Aku selaku orang yang masih lagi belum mendalami ilmu agama tidak berani memberi apa-apa komen mengenai isu ini. Yang pastinya, seandainya sekelian manusia bersama-sama jin dan makhluk-makluk lain bersatu menghina kesucian Allah s.w.t maka ingatlah, kedudukan ALLAH s.w.t tidak akan berganjak walaupun sedikit.

Cuma perkara yang mengherankan apabila ada segelintir manusia yang tiba-tiba menjadi juara dalam isu ini.Merekalah yang berada dihadapan sekali semasa demonstrasi. Mereka cuba menonjolakan identiti seolah-olah "kamilah yang menjadi penyelamat kepada Islam". "Marilah bersama kami bersatu memperjuangkan kalimah ALLAH".

Sedangkan sebelum ini, jika ada isu melibatkan Islam, mereka seolah-olah bisu. Lihatlah beberapa kes sebelum ini antaranya :

Kes Pertama:

Kes Minister for Home Affairs & Anor v Jamaluddin bin Othman [1989] 1 MLJ 368 & 418, melibatkan tindakan Jamaluddin menyebarkan dakyah Kristian yang ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), Mahkamah kemudiannya memutuskan tindakan tersebut (menyebarkan dakyah) tidak memadai untuk mendatangkan ancaman bagi ditahan dibawah ISA. Jamaluddin dibebaskan.

Kes Kedua:

Hajah Halimatussaadiah bt Hj Kamaruddin V Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia & Anor 3 MLJ 61, seorang kakitangan kerajaan yang dibuang kerja kerana memakai Purdah. Mahkamah memutuskan bahawa pembuangan kerana memakai purdah adalah betul. Harus diingat, Hajah Halimatussaadiah dibelia oleh peguam Karpal Singh.

Kes Ketiga:

Mior Atiqurrahman & Ors v Fatimah Sihi & Ors. 3 orang pelajar sekolah kena buang sebab pakai serban. Mahkamah Persekutuan memutuskan pembuangan pelajar tersebut adalah betul.

Kes Keempat:

Che Omar Bin Che Soh [1988] 2 MLJ 55, Mahkamah tertinggi negara, Mahkamah Persekutuan, memutuskan bahawa Malaysia bukan negara Islam.

dan banyak lagi perkara-perkara yang benar-benar menghina kesucian Islam seperti mempertikaikan hukum jenayah Islam,sistem faraid dalam Islam, masyarakat Islam yang ditindas di selatan Thai dan Mindanao masjid dirobohkan,riba judi dan rasuah yang semakin berleluasa dan sebagainya.Persoalannya dimanakah puak-puak ini? Adakah kerana isu tersebut tidak menyumbang kepada kestabilan kedudukan politik mereka maka mereka hanya berdiam diri sahaja?

Sudah terang lagi bersuluh. sudah jelas orang yang benar-benar konsistan memperjuangkan ISLAM dan yang berpura-pura(baca : munafiq). Janganlah mudah terpedaya dengan situasi yang mereka cipta sendiri dan mereka sendiri yang menjadi hero menyelesaikan masalah tersebut.

Comments

0 Responses to "ALLAH itu milik siapa???"

Post a Comment

Sirr al-Asrar

Sirr al-Asrar

Who is Sirr al-Asrar

Kembara Ilmu

1) Tadika Kemas Taiping Perak

2) SAR Nurul Islam Taiping Perak

3) Sk St George 1 Taiping Perak

4) SK Kg Jambu Taiping Perak

5) SMK King Edward 7 Taiping Perak

6) SMKA Sultan Azlan Shah Bota Perak

7) SBPI Gopeng Perak

8) SMKA Sultan Azlan Shah (kembali)

9) SEPAKAT Driving Car

10) Persijilan Maahad Tahfiz Darul Quran KKB Selangor

11) Pondok Baitul Qura' Sg Udang Melaka

12) Allied Health Sciences CFS IIUM PJ Selangor

13) Tallaqi Kitab Ax101 with Us Muhadir

14) Dietetic IIUM Kuantan

Ar-Rijal


Kedai Kopi

Jemput Ziarah

Popular Posts

TETAMU